Te midden van streaming-boom, waarom lineaire tv bedrijven aanspreekt - The Hollywood Reporter

2022-06-25 06:20:50 By : Mr. Raymond Ge

Abonneer u voor volledige toegang tot The Hollywood ReporterAbonneer u voor volledige toegang tot The Hollywood ReporterWedden dat ze niet kunnen concurreren met Netflix en hopen dat een gediversifieerde aanpak lucratiever is, leunen A+E, Fox Corp. en AMC Networks op de kabelbundel (en door advertenties ondersteunde streaming).Wanneer de upfronts half mei terugkeren naar New York City na een pandemische onderbreking van twee jaar, wordt verwacht dat tv-uitzendingen de tweede viool spelen.Hoewel ABC, NBC en CBS nog steeds hun momenten zullen krijgen, wordt verwacht dat Disney het advertentie-ondersteunde niveau van Disney+ zal introduceren, terwijl Paramount Paramount+ zal pitchen en NBCUniversal Peacock zal aanprijzen.Na jaren van voorbereiding om all-in te gaan op streaming, is lineair niet langer een bedrijfsprioriteit voor Hollywood-reuzen.Maar in ieder geval een handvol bedrijven gaan tegen de trend in en leunen op lineaire tv, in de hoop dat het hen kan helpen op te vallen in een wereld waar iedereen lijkt te proberen Netflix te achtervolgen, dat zelf een rotsachtige periode doormaakt als zijn abonnementsgroei vertraagt."Je moet bereid zijn soms een beetje tegendraads te zijn, om bepaalde normen uit te dagen", zegt Peter Olsen, de president van advertentieverkoop voor A+E Networks.Gerelateerde verhalen Zakelijk Netflix reset: na ontslagen belooft Reed Hastings "aanzienlijke" investeringen, maar waar?Business Europe's theatrale raamstandoff geeft studio's pauze over strategieBedrijven als A+E, Univision, Fox en AMC Networks wedden dat, zelfs als de betaal-tv-bundel langzaam en gestaag afneemt, het omarmen van de lineaire kant van het bedrijf nog steeds lucratief kan zijn — en hen kan helpen de kloof tussen het onzekere heden te overbruggen en een meer zekere toekomst."Er is altijd zoveel discussie in ons bedrijf over 'Dit is dood, dit is nieuw'", zegt Olsen.“Dingen gaan niet dood, ze evolueren gewoon.En ik denk dat we dit op een zeer weloverwogen, nuchtere, nuchtere manier benaderen, namelijk dat ja, traditionele distributie een uitdagende trend doormaakt, toch?Maar er is nog steeds een manier om mensen te bereiken via creatieve distributiepartnerschappen en zo.”De toekomst van Linear TV is moeilijk te voorspellen en geen enkel bedrijf is bereid om grote uitspraken te doen, alleen om vragen te onderzoeken."Oudere kijkers snijden misschien het snoer door, maar jongere mensen vragen steeds vaker: 'Wat is een snoer?'’ grapte MoffettNathanson-analist Michael Nathanson in een rapport in maart.Echter, een 4 maart SEC-aanvraag van Discovery Inc. voorafgaand aan de fusie met WarnerMedia werpt enig licht op de nabije tot middellange termijn van betaaltelevisie.De indiening gaf aan dat Discovery verwacht dat de inkomsten van zijn Amerikaanse lineaire tv-activiteiten (Food Network, Discovery Channel, HGTV, enz.) tot 2025 jaarlijks met 4 procent zullen dalen, waarbij de kosten naar verwachting zullen stijgen.Bij WarnerMedia wordt verwacht dat de binnenlandse lineaire inkomsten tot 2025 slechts met 2 procent per jaar zullen dalen, misschien profiterend van de portefeuille van sportrechten van dat bedrijf, waaronder de NBA, MLB en March Madness-basketbal.Sport blijft een van de belangrijkste drijfveren van lineaire tv, zelfs nu bedrijven als NBCUniversal en Disney experimenteren met het streamen van meer live-evenementen, en Warner Bros. Discovery de mogelijkheid biedt om dit in de toekomst te doen.Lachlan Murdoch, CEO van Fox Corp., merkte tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van zijn bedrijf in november op dat de trends Fox "waardevoller maakten voor de kabelbundel, omdat wat mensen op de kabel kijken live nieuws en live sport is", zei hij."Onze activa zijn waardevoller in die bundel en we zullen in de loop van de tijd een groter deel van de kabeltarieven krijgen die we van onze distributeurs kunnen krijgen.""Niet-live bekeken tijd is van een klif gevallen, met gemiddeld -8% per jaar in de afgelopen 10 jaar", schrijft Nathanson in zijn lineaire tv-rapport.“De live-tijd die wordt bekeken, is echter vlak, ondanks dat er enkele miljoenen minder Pay TV-huizen zijn.Sport, en in mindere mate nieuws, is waar Pay TV zich blijft onderscheiden en een reddingslijn zal blijven vinden.”Maar veel bedrijven wedden dat er meer is dan alleen sport en nieuws.Ze denken zelfs dat strategische stappen van veel van de grootste bedrijven in de sector in het voordeel zouden kunnen werken van kleinere, wendbare spelers.Een cruciaal thema: de reuzen die de video-on-demand-ruimte voor abonnementen verkennen, maken actief hun lineaire kanalen minder waardevol door een deel van hun beste entertainmenttarief te nemen en het exclusief te maken voor hun streamingdiensten.Op 8 april kondigde Disney aan dat Dancing With the Stars, een reality-item van ABC (en een favoriet van marketeers die op zoek zijn naar een gezinsvriendelijke show met schaal), later dit jaar exclusief naar Disney+ zou verhuizen, precies rond wanneer de door advertenties ondersteunde laag van de streamer zou moeten debuteren.Paramount maakt eveneens zijn Yellowstone-spin-offs exclusief voor Paramount+, terwijl NBCUniversal's Fresh Prince of Bel-Air-reboot exclusief voor Peacock is.Voor deze bedrijven wordt de beste content steeds vaker alleen gestreamd."De grote consolidatietrend heeft mensen aantoonbaar de schaal gegeven om robuuste streamingdiensten, of abonnementen, of een mix te hebben, en de mensen die die geschaalde abonnementsdiensten hebben, pushen het hard", zegt Kevin Krim, CEO van de advertentietechnologie en analyse stevige EDO."En degenen die niet zo groot zijn, moeten leven met wat ze hebben, namelijk nog steeds sterke lineaire netwerken met een publiek."En paradoxaal genoeg kan dat helpen om de lineaire bewegingen van concurrenten te versterken."Ontdekking die inhoud trekt om rechtstreeks naar hun streamingplatform te gaan, creëert een kans", zegt Olsen, erop wijzend dat A + E op een agressieve manier overgaat op food-tv."Dus je zoekt die kansen, je vindt die witruimten en zegt, weet je wat, we kunnen ons hierin een weg banen."In sommige opzichten creëren de all-in push van NBCUniversal, Warner Bros. Discovery, Paramount en Disney in streaming nieuwe vensters voor bedrijven die niet dezelfde schaal hebben, met name rond het maximaliseren van hun inkomsten via hun lineaire doelgroepen.Dat wil niet zeggen dat deze bedrijven streaming negeren.Ze zitten allemaal in die zandbak, in verschillende mate.AMC heeft een SVOD-service genaamd AMC+, en een reeks gratis, door advertenties ondersteunde streamingkanalen (in vakjargon FAST-kanalen genoemd - sommige apps, sommige kanalen binnen streamingdiensten, maar allemaal gratis en door advertenties ondersteund).A+E heeft zijn eigen aandeel in FAST-kanalen en sluit deals om zijn inhoud aan andere streamers te verkopen.Fox is eigenaar van de Tubi FAST-service en heeft een nicheabonnement bij Fox Nation.De gok is dat zolang de programmering van superhoge kwaliteit is, het publiek ernaar zal kijken, of het nu op een SNEL kanaal is of, ja, op lineaire tv.“We zijn een origineel inhoudsbedrijf, we staan ​​niet bekend om het tonen van herhalingen van andermans spullen, dus als je je eigen spullen maakt, je eigen spullen bezit, geeft het je maximale flexibiliteit om het lineair te gebruiken en vervolgens op elk platform te gebruiken op welke manier uw klanten willen dat het wordt gebruikt”, zegt Rob Sharenow, president van A+E Networks, programmering.Nieuwe technologie, zoals adresseerbare advertenties, die de targetingmogelijkheden van digitale advertenties naar tv brengen, kan lineaire tv meer op streaming laten lijken, waardoor het alleen maar een betere optie wordt voor marketeers die op zoek zijn naar zowel schaal als specificiteit."Ik heb het gevoel dat televisie veel spannender, veel dynamischer en efficiënter wordt", zegt Kim Kelleher, president advertentieverkoop bij AMC Networks.Sterker nog, het lineaire publiek profiteert nog steeds van een waterkoeler-effect van live-tv, dat zelfs bij een afnemende bundel aanhoudt, maar dat steeds moeilijker te verkrijgen is."Er is nog steeds een gemeenschapsaspect om iets op dezelfde dag live te bekijken", zegt Kelleher."Je ziet Twitter ontploffen, en het zijn niet alleen gescripte drama's, we zien het met onze Love After Lockup-serie.Het is leuk, je hebt het gevoel ergens bij te horen, alsof je in een bar vol mensen zit die genieten van hetzelfde moment, dezelfde vreugde, dezelfde verontwaardiging.”Maar lineair is in zekere zin de lijm die het samenbindt, en deze 'tegendraadse' bedrijven, om Olsens frasering te gebruiken, denken dat ze in de nabije toekomst niet alleen levensvatbare bedrijven kunnen blijven, maar ronduit overtuigende bedrijven.Kelleher voegt eraan toe: "Het is een avontuur waarin je je eigen keuze maakt vanuit het oogpunt van de kijker, en veel van onze kijkers zijn nog steeds geabonneerd op de kabel."Een versie van dit verhaal verscheen voor het eerst in het nummer van 27 april van The Hollywood Reporter magazine.Klik hier om je te abonneren.Meld u elke dag aan voor THR-nieuws rechtstreeks in uw inboxMeld u elke dag aan voor THR-nieuws rechtstreeks in uw inboxAbonneer u voor volledige toegang tot The Hollywood ReporterStuur ons een tip via ons anonieme formulier.