Bel: Wordt uw hulpmiddel van de apotheek niet meer vergoed? - Kassa - BNNVARA

2021-11-29 10:48:50 By : Mr. YC Store Fixture

Elke zaterdag 19.05 uur op NPO1

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

De levering van deze hulpmiddelen wordt sinds dit jaar inderdaad niet meer vergoed via apotheken. Diverse zorgverzekeraars hebben ervoor gekozen om de hulpmiddelen hiervoor via andere kanalen te leveren. Wat door Kassa wordt beweerd dat het hierdoor alleen online geregeld kan worden klopt niet. Ik werk zelf voor zo'n leverancier en bij ons kun je deze zeker online bestellen door middel van een account, maar je kunt er ook voor kiezen om de gereedschappen elk kwartaal automatisch te laten bezorgen of gewoon telefonisch je bestelling te plaatsen als je weer materiaal nodig hebt. Keuze genoeg dus en niet alleen online! Doe wat beter onderzoek voordat je mensen zorgen maakt over niets. Afrekenen! Bij het bedrijf waar ik werk worden we elke dag gebeld door veelal oudere mensen die telefonisch hun bestelling plaatsen en de hulpmiddelen worden dan de volgende dag geleverd met mogelijk vertraging tot een dag later. Dit vanwege de planning bij de bezorgdienst. Maar meestal wordt het gewoon de volgende dag bezorgd. Het wordt dan thuisbezorgd of op een alternatief adres, bijvoorbeeld bij een familielid etc. En het kan ook bij een PostNL afhaalpunt. Dus afrekenen niet zo kortzichtig en gewoon lukraak iets uitzenden zonder goed onderzocht te hebben wat de mogelijkheden zijn!

Dan is het heel goed met je geregeld. Dat is zeker niet overal het geval. Wil je zelf je stollingswaarde meten, dan kan dat alleen online. Het doorgeven van de waarde, het ontvangen van uw doseringsschema, het stellen van vragen, het aanvragen van teststrips en lancetten gaat allemaal online. Als je die prikpost zat bent of moet wachten op de persoon die lekt, maar je hebt geen computer, dan heb je pech.

dit komt niet overeen met de reacties die wij van verzekerden krijgen. bij welk bedrijf werk je dan? dokter? OneMed? Apotheek zorg? of?

Voor iedereen/ouderen zonder internet... Ook zijn er speciaalzaken telefonisch bereikbaar. Je wordt heel goed geholpen aan de telefoon. Ik wil alleen een positief geluid melden; Ik kreeg altijd ooglapjes voor mijn zoon bij de apotheek. Ze waren nooit op voorraad en betekenden altijd een paar werkdagen wachten. Bij de MSP kan ik het online (of telefonisch) bestellen en het wordt snel bezorgd ( scheelt ook weer onnodige ritjes naar de apotheek). Er worden ook grote voorraden geleverd, dus erg blij mee.

maar incontinentiemateriaal in één keer 3 maanden in huis hebben is een ander verhaal. dan staat de hele gang of keuken vol

Ik heb een slechte ervaring met verbandmiddelen geleverd door de apotheek. in 90% van de gevallen hebben ze het niet op voorraad en in tegenstelling tot medicijnen is de levertijd vaak langer. als je een wond hebt, wil je geen 4 dagen wachten op verband of voor de helft om te worden afgeleverd wanneer je de andere helft nodig hebt. nu is het online/telefonisch besteld bij een bedrijf en is het de volgende dag in huis en compleet. Ik begrijp de zorgverzekeraars omdat die bedrijven goedkoper en sneller kunnen leveren buiten de apotheken en ja, dan is de keuze makkelijk. Ik bestel al jaren diabetesbenodigdheden zoals strips, sensoren en naalden bij een andere leverancier dan mijn apotheek en eerlijk gezegd zweer ik erbij. elke 3 maanden krijg ik automatisch mijn spullen die ik nog drie maanden kan gebruiken. en dan is er altijd een cadeautje en een klein cadeautje, iets wat ik nog nooit bij de apotheek heb gehad. nee, ik vind het prima om mijn spullen online te bestellen!

kies dan een andere apotheek. het kwaliteitsverschil tussen apotheken is soms erg groot. ketenapotheken spelen hierin hun eigen bijzondere rol

Het gaat om de vrije keuze van zorgaanbieder, die door zorgverzekeringen steeds meer wordt beperkt. Als wij dit niet stoppen, kunt u niet meer kiezen welke huisarts, tandarts, specialist etc. u wilt.

Helemaal mee eens, mijn hulpmiddelen worden netjes onderhouden door mijn apotheek en elke 3 maanden geleverd. Dit is weer een idee van een of andere idioot om de apothekers buitenspel te zetten. Wij zijn zeer tevreden over onze apotheek.

Niet alle verzekeraars werken zo, dus breek de macht van deze verzekeraar door massaal over te stappen naar een andere maatschappij. DSW en ONVZ zijn twee voorbeelden

Ik ontvang regelmatig een e-mail van het bedrijf dat mij incontinentiemateriaal verstrekt. Een deel wordt vergoed. loopt via de zorgverzekeraar. Voor jaren. ook hier zeer tevreden over.

het probleem dat zich nu voordoet is dat niet alleen het bevoegd deel van de verzekerden deze route moet nemen (ongeveer de helft van de 500.000 verzekerden), maar alle 500.000 verzekerden, inclusief ouderen, mensen met dementie, etc. En omdat het pakket in kwestie is uitgebreid van diabates-testmaterialen in incontinentieproducten tot alle medische hulpmiddelen, waaronder verbanden, insulinepennaalden, katheters, urinezakken, enz.

Ik begrijp niet waarom de zorgverzekeraar deze apparaten niet vergoedt als je ze bij de apotheek koopt, terwijl als je dezelfde apparaten bij een medisch bedrijf bestelt, ze ze ineens vergoeden! Wat is in godsnaam het verschil? Zorgverzekeraars gaan er gemakshalve vanuit dat iedereen toegang heeft tot internet en e-mail. Maar de patiënten die deze hulpmiddelen nodig hebben, zijn meestal ouderen die vaak niet met computers en alles wat daarmee te maken heeft, kunnen. Wat is dit voor een gemakkelijke houding?

Deze ouderen hebben, met alle respect, toch iemand om zich heen. Kinderen of een verzorger. Hoeveel moeite is dit om te regelen? Als mensen geen internet hebben etc. zijn bankzaken tegenwoordig ook moeilijk te regelen. Elke week naar de drogist of apotheek gaan is ook een flinke opgave.

Mijn man is ook al jaren diabetespatiënt. We kunnen alles krijgen bij de apotheek behalve de teststrips. We moeten ze ook bestellen bij een medisch bedrijf. Dan denk ik, kijk eens wat dat kost! Er komt een grote koeriersbus aan, hij haalt een overdreven grote doos uit zijn bus, waarin een paar potjes met teststrips zitten. Waarom is zorg duur? Het zou vele malen goedkoper zijn als je het gewoon bij de apotheek zou kunnen halen met je andere spullen.

dietjewijka Er zijn genoeg oudere mensen, met alle respect, die niemand om zich heen hebben. Je denkt heel gemakkelijk. Bankzaken kunnen nog geregeld worden met acceptgiro ​​en overschrijvingskaarten. Voor hulpmiddelen hoeft u maar één keer per maand of zelfs per kwartaal naar de apotheek. Het gaat niet om het gedoe om het te regelen. Het gaat erom dat ouderen niet afhankelijk willen zijn en alles moeten vragen wat ze gewoon op een andere manier zelf kunnen regelen.

het verschil zit in de kosten. de verzekeraar vindt de apotheken te duur. dat is een aanfluiting, want dezelfde verzekeraar dicteert al jaren de prijzen en marges van apotheken. toch denkt de verzekeraar door alles te centraliseren bij 4 grote landelijk opererende bedrijven 25 tot 30 miljoen euro te besparen. zij doen dit op de rug van hun behoeftige verzekerden en met het verlies van een deel van de eerstelijnszorg als nevenschade. je zou je als verzekeraar moeten schamen met het woord "zorg" in de naam. het is algemene bezuiniging en beperking van schade.

Vooral ouderen, van wie de meesten niet zijn opgevoed of bekend zijn met internet, maken gebruik van deze materialen. Mijn vader was 90 toen hij incontinentiemateriaal nodig had. Mijn moeder is 89 en moet dit in de toekomst misschien ook gebruiken. Het is dat ze kinderen heeft die alles online regelen, maar zelf heeft ze in het verleden niet eens typeles gehad, laat staan ​​dat ze kan navigeren op internet. Ik vind dit een zeer slechte zaak!!

Dan kunt u deze alsnog activeren. Bel gewoon een zorgverzekeraar en leverancier. Probleem opgelost!

dietjewijka Probleem opgelost! Verplaats je eens in de schoenen van die bejaarden. Stel dat u uw kinderen alles moet vragen wat er online geregeld moet worden. Hoe zou je dat willen? Ouderen worden steeds afhankelijker omdat zelfregulering onmogelijk wordt gemaakt. Waarom moet alles online, er bestaat ook zoiets als een telefoon. Laat ouderen zoveel mogelijk hun eigen zaken regelen.

Schrijf je dan snel en gratis in voor de Kassa nieuwsbrief!