Robert Duvall op 50e verjaardag van 'The Godfather' |KPN Publieke Media

2022-04-21 08:08:30 By : Ms. linar lin

Hallo, ik ben Beth Accomando, presentator van de Cinema Junkie Podcast en vandaag krijg je een bonuseditie-podcast met acteur Robert Duvall.Ik heb hem vorige week via zoom kunnen spreken, want niet alleen viert de peetvader een 50-jarig jubileum, maar vandaag brengt Paramount een 4K Ultra HD-restauratie uit onder toezicht van regisseur Francis Ford Coppola van alle drie de Godfather-films.Dat is iets om te vieren.Dit jaar markeert de 50e verjaardag van "The Godfather", de verfilming van Mario Puzo's bestverkochte roman.Coppola maakte deel uit van een Amerikaanse New Wave van filmmakers die waren opgeleid aan filmscholen en de film markeerde een brug tussen nieuw en oud Hollywood.Coppola stond onder extreme druk van de studio om de gewenste foto af te leveren, maar Coppola vocht om de cast die hij had gekozen - vooral Marlon Brando en Al Pacino - te krijgen vanwege belachelijke studiokeuzes als Robert Redford en Ryan O'Neal.Gelukkig hield Coppola stand en hield het atelier hem aan het werk.Het resultaat was een van de meest perfect gemaakte films in de filmgeschiedenis.Het lijkt vandaag misschien niet baanbrekend, maar in 1972 was het dat wel.Coppola nam wat een gewone gangsterfilm had kunnen zijn met niet-Italianen in de hoofdrol en veranderde het in een portret van Italiaanse Amerikanen met acteurs in de hoofdrol die er echt uitzagen.Sommige mensen maakten bezwaar tegen dat portret van Italiaanse Amerikanen die bij misdaad betrokken waren, maar het is een wereld die in die tijd in New York bestond.Coppola gaf de film ook een onverwachte warmte en artisticiteit om te contrasteren met het brute geweld van de maffiawereld.Het was een vakkundig gemaakte film, van de voortreffelijke en rijkelijk beschaduwde cinematografie van Gordon Willis tot de angstaanjagend gedenkwaardige muziek van Nino Rota.Elk gezicht op het scherm, van de figuranten op de bruiloft tot Luca Brasi tot Mama Corleone, zag er precies goed uit.Coppola wilde dat Duvall Tom Hagen zou spelen, de geadopteerde zoon van Vito Corleone en de acteur was perfect.Zijn optreden is subtiel en genuanceerd, een contrast met personages als de vluchtige Sonny Corleone van James Caan.Maar redacteuren William Reynolds en Peter Zinner begrepen hoe ze elk optreden als onderdeel van een geweldig ensemble konden laten spelen.Ze vonden precies de juiste reacties en rustige momenten om Duvalls Hagen net zo gedenkwaardig en effectief te maken als alle meer flamboyante rollen.Duvall hield een persdag voor Paramounts nieuwe release van de gerestaureerde film, dus hij had zin om herinneringen op te halen, eerst over zijn geboorteplaats San Diego en daarna over 'The Godfather'.San Diego.Daar ben ik geboren.Mission Hills, San Diego, Californië, de Grant Elementary School.Maar zo kom ik niet veel terug.Mijn vader was op 16-jarige leeftijd naar de Naval Academy gegaan en we waren daar verschillende keren gestationeerd in San Diego.We gingen altijd naar de marinebasis en keken een film voor een dubbeltje, lang geleden, lang geleden voor The Godfather of zoiets.Dus, 50 jaar later, waar ben je het meest trots op over je werk in The Godfather en over de film zelf?Godfather Een of twee geweldige films.Ik ben zo blij dat ik een deel van hen kan zijn.Het is gewoon iconisch filmmaken en een deel van de weg door Godfather One, zei ik, ik weet dat we met iets heel speciaals, heel speciaals bezig zijn.Ik heb dat maar twee keer gevoeld, en ik voelde het heel sterk, en dat bleek te kloppen.Het is gewoon een gevoel dat je met gevoelens gaat.Wat was de andere keer?Eenzame dub.Dat is het meest iconische waar ik over ben benaderd over de hele wereld, vooral in Texas.Ik ging naar de kleedkamer en Lonesome Dove.Ik zei: Jongens, we maken The Godfather of Westerns.Wat vond je het leukst aan het spelen van Tom?Wat raakte je in dat personage?Nou, het is een goed karakter.Misschien is hij een geadopteerde zoon.Hij kon dus niet over de streep.Ik kon niet over de streep gaan als acteur of als personage.En het was geweldig om deel uit te maken van de familie.Weet je, ik denk dat ik in een van de andere twee uit de familie werd gezet.Ik denk dat ik de film al 25 jaar niet meer heb gezien sinds de laatste keer dat hij werd geopend.En hoe was Francis Ford Copper als regisseur van die eerste film?Omdat ik weet dat hij te maken had met veel druk vanuit de studio.Ja, hij dacht dat hij ontslagen zou worden, maar hij was zoals hij altijd is.Hij wil zien wat je meeneemt.En ik werk met karakteracteurs, regisseurs om dit te zeggen.Hij gaat achterover zitten en luistert en waardeert wat je op tafel zet.Zo werkt hij.En daarom is hij zo'n goede regisseur, goed met acteurs.Hij wil zien wat je meeneemt.Hij dicteert niet met een optreden als dat van jou dat heel subtiel is en zo'n onderdeel van een ensemble.Welke rol speelden de filmeditors, die van William Reynolds en Peter, samen in het vinden van al die perfecte kleine momenten om te benadrukken terwijl ze aan het monteren waren?Nou, ik weet het niet.We hopen dat we ze iets hebben bewerkt.Ik denk dat we dat deden.Weet je, ik noem het een reis van inkt naar gedrag, van het script naar wat je uiteindelijk als resultaat naar voren brengt.En ik denk dat we ze veel resultaten hebben gegeven, hoewel die zeggen dat je geen resultaatacteur moet zijn.Laat het proces u naar de resultaten brengen in plaats van naar het resultaat te gaan.En hopelijk gaven ik en de anderen ze wat ze moesten doen.Maar een paar zei, ja, je plakt het gewoon samen.Maar ik weet zeker dat hij daar was en ze vertelde wat ze moesten doen en luisterde, maar toch, we moeten volgen.En hoe verhielden de opnames van The Godfather zich ook tot The Godfather?Want tegen die tijd had Cobble zichzelf een beetje bewezen.En voelde de set anders aan?Het was anders omdat het serieuzer was, omdat Jimmy Connors altijd lacht.We hebben veel gelachen.Hij vertelt een mop of neemt Brand van 3 seconden samen.Maar de tweede was iets serieuzer.Maar we respecteerden Coppola.En waar hij om vroeg.Beiden waren verschillend, maar beide waren uniek onder zichzelf, maar geweldig.Soms keek ik tv en zie ik ook een deel van Godfather.Laat me een beetje kijken, en ik zit daar naar de hele zaak te kijken.Geweldig spul om films te maken.En ik zag onlangs wat achter de schermen foto's van The Godfather, en er stond een van jullie met, zoals, cue-kaarten op je borst geplakt voor Marlon Brando.En dus vraag ik me af, wat voor soort herinneringen heb je aan het fotograferen ervan en wat voor soort uitdagingen waren er door ze te lezen?Ik denk dat het een combinatie van dingen was, misschien een beetje luiheid, maar het zou ook spontaner en levendiger kunnen zijn.Hij was altijd op zoek naar de lijnen, dus daar gingen we in mee.Ik heb dat een keer geprobeerd in een project.Het werkte niet, maar ik denk dat je het op die manier zou kunnen doen.Maar ik denk dat als, weet je, je lijn zo perfect is, je nog steeds heel spontaan kunt zijn.Ik probeer te denken aan Luca Blossi die probeert te denken aan het verhaal waarin je een zoon hebt, een mooie zoon, en dat is wat hij tegen Brando zegt.Dus lieten we hem een ​​schrijversding op zijn tong zetten dat uitstak.Moge je een mooie zoon hebben.Hij steekt zijn tong uit en zegt, oh mijn god, Brandon lachend.Maar nogmaals, als je daar bent, helpen al die dingen om de situatie te ontspannen.En Copper zou zeggen, kom op, we moeten nu serieus zijn.Kom, laten we teruggaan.Maar hij wist dat door te rommelen en grappig te zijn, het een ontspanningsproject was dat de algehele sfeer van de set ten goede kwam.Hij verwelkomde die dingen.Kom op jongens.Hij wist dat het heel therapeutisch was.Heb je persoonlijk een favoriete scène of moment uit de film?Er waren er een aantal, maar ik denk dat ik denk dat degene waar ik naar toe ga, natuurlijk, als ik hem vertel dat Sonny is vermoord, herinner ik me dat ze iets hebben neergeschoten op de Causeway.Hij is dood.Hetzelfde geldt voor Brando.Ja.Maar ik moet hem vertellen dat ik het slechte nieuws vertel.En had je het gevoel dat het spelen in The Godfather een impact had op je carrière of op jou persoonlijk?Nou, persoonlijk, maar ik veronderstel dat het deed.Maar mijn carrière, het hielp ieders carrière.Maar ik dacht altijd dat de gevolgen van die film zelf voor mij iets later zouden komen dan de andere, omdat ik altijd een laatbloeier was en acht of tien jaar later me meer zou helpen.Ik denk dat dat het geval was, aas.Bedankt voor het luisteren naar deze mini-podcast met de geweldige Robert Duvall.Cinema Junkie keert in mei terug naar tweewekelijkse shows.Paramount bracht kort "The Godfather" uit in de bioscoop en het was spectaculair om de glorieus gerestaureerde print op het grote scherm te zien.De thuisbioscoopervaring is misschien niet zo adembenemend, maar de zorgvuldige restauratie onder toezicht van Coppola is zeker de moeite waard om aan je thuiscollectie toe te voegen.Vandaag brengt Paramount de 4K Ultra HD uit van de onlangs gerestaureerde "Godfather Trilogy", onder toezicht van Francis Ford Coppola.Dit jaar markeert de 50e verjaardag van "The Godfather", de verfilming van Mario Puzo's bestverkochte roman.Coppola maakte deel uit van een Amerikaanse New Wave van filmmakers die waren opgeleid aan filmscholen en de film markeerde een brug tussen nieuw en oud Hollywood.Coppola stond onder extreme druk van de studio om de film te leveren die hij wilde, maar hij vocht om de cast die hij had gekozen - vooral Marlon Brando en Al Pacino - te krijgen voor zulke belachelijke studiokeuzes als Robert Redford en Ryan O'Neal.Acteur Robert Duvall, die Tom Hagen in de film speelde, zei dat Coppola "dacht dat hij zou worden ontslagen".Gelukkig hield Coppola stand en hield de studio hem aan het werk.Het resultaat was een van de meest perfect gemaakte films in de filmgeschiedenis.Het lijkt vandaag misschien niet baanbrekend, maar in 1972 was het dat wel.Coppola nam wat een gewone gangsterfilm had kunnen zijn met niet-Italianen in de hoofdrol en veranderde het in een portret van Italiaanse Amerikanen met acteurs in de hoofdrol die er echt uitzagen.Sommige mensen maakten bezwaar tegen dat portret van Italiaanse Amerikanen die bij misdaad betrokken zijn, maar het is een wereld die destijds in New York bestond.Coppola gaf de film ook een onverwachte warmte en kunstzinnigheid om het brute geweld van de maffiawereld te contrasteren.Het was een perfect gemaakte film, van Gordon Willis' voortreffelijke en rijkelijk beschaduwde cinematografie tot Nino Rota's angstaanjagend gedenkwaardige score.Elk gezicht op het scherm - van de extra's op de bruiloft tot Luca Brasi tot Mama Corleone - zag er precies goed uit.Coppola wilde dat Duvall Tom Hagen zou spelen, de geadopteerde zoon van Vito Corleone en de acteur was perfect.Zijn optreden is subtiel en genuanceerd, een contrast met personages als de vluchtige Sonny Corleone van James Caan.Maar redacteuren William Reynolds en Peter Zinner begrepen hoe ze elk optreden als onderdeel van een geweldig ensemble konden laten spelen.Ze vonden precies de juiste reacties en rustige momenten om Duvalls Hagen net zo gedenkwaardig en effectief te maken als alle meer flamboyante rollen.Duvall, nu 91, herinnerde zich hoe hij Hagen speelde, "hij is een geadopteerde zoon. Dus hij kon niet over de grens gaan. Ik kon niet over de grens gaan als acteur of als personage. En het was geweldig om deel uit te maken van de familie."De acteur waardeerde Coppola als regisseur: "Hij wil zien wat je brengt. Ik werk met veel regisseurs die zeggen doe dit, dit en dit. Maar hij leunt achterover en luistert, en waardeert wat je op tafel brengt. Dat is de manier waarop hij werkt. En daarom is hij zo'n goede regisseur, goed met acteurs. Hij wil zien wat je brengt. Hij dicteert niet."Duvall hield een persdag voor Paramounts nieuwe release van de gerestaureerde film, dus hij was in de stemming om herinneringen op te halen, eerst over zijn geboorteplaats San Diego en daarna over 'The Godfather'."Ik ben geboren in Mission Hills, San Diego, Californië, [ging naar] Grant Elementary School. Maar ik kom niet zo vaak terug. Mijn vader was naar de Naval Academy gegaan toen hij 16 was, en we waren daar gestationeerd verschillende keren in San Diego We gingen altijd naar de marinebasis en keken een film voor een dubbeltje, lang geleden, lang geleden voor 'The Godfather'.Dat kan niet meer", zei Duvall in ons Zoom-interview.Terugkijkend op de twee 'Godfather'-films merkte hij op: 'Ik ben zo blij dat ik er deel van uit mocht maken. Het is gewoon iconisch filmmaken en een deel van de weg door 'Godfather I' zei ik: 'Ik weet dat we bezig zijn iets heel bijzonders, heel bijzonders. Ik heb dat maar twee keer gevoeld, en ik voelde het heel sterk, en dat bleek te kloppen. Het is maar een gevoel, je gaat met gevoelens."De andere keer dat hij dat gevoel had, was bij 'Lonesome Dove'."Dat is het meest iconische waar ik over ben benaderd over de hele wereld, vooral in Texas," zei Duvall."Ik ging naar de kleedkamer op 'Lonesome Dove', ik zei: 'Jongens, we maken The Godfather of Westerns.'"Ik zag onlangs enkele foto's van achter de schermen van "The Godfather", en er stond een van Duvall met speelkaarten op zijn borst geplakt zodat Marlon Brando het kon lezen.Dus ik vroeg wat zijn herinneringen daaraan waren."Ik denk dat door ze te lezen, ik denk dat het een combinatie van dingen was, misschien een beetje luiheid, maar ook zodat hij spontaner en levendiger kon zijn", herinnert Duvall zich."Hij was altijd op zoek naar de lijnen, dus daar gingen we in mee. Ik heb dat een keer geprobeerd op een project. Het werkte niet, ik denk dat je het op die manier zou kunnen doen, maar ik denk dat als je je lijnen perfect kent, je nog steeds heel spontaan zijn."Wat zijn favoriete scène betreft, zei hij dat er een paar waren, maar uiteindelijk koos hij voor een rustig emotionele scène."Ik denk dat degene waar ik naar toe ga natuurlijk is wanneer ik [Vito] vertel dat Sonny is vermoord. Ik herinner me die scène met Brando. Ik moet hem het slechte nieuws vertellen," zei Duvall.Paramount bracht kort "The Godfather" uit in de bioscoop en het was spectaculair om de glorieus gerestaureerde print op het grote scherm te zien.De thuisbioscoopervaring is misschien niet zo adembenemend, maar de zorgvuldige restauratie onder toezicht van Coppola is zeker de moeite waard om aan je thuiscollectie toe te voegen.