Netflix-serie ‘Squid Game’ outfit reuze populair voor Halloween in Spanje

2022-04-21 08:05:57 By : Ms. Rainie Zhang

MADRID – Net zoals de halve wereld is men in Spanje ook helemaal gek op de Zuid-Koreaanse Netflix-serie ‘Squid Game’ die in het Spaans ‘El juego del calamar’ heet. De outfits die gebruikt worden in deze nieuwe serie zijn razend populair voor het Halloween feest dit jaar. Toen ‘La Casa de Papel’ de populairste serie was bij Netflix gebeurde iets soortgelijks en de toen aangeschafte rode overall is nu weer te gebruiken. In Nederland en België is iets soortgelijks aan de gang maar dan voor het carnavalsfeest in 2022.

Het ‘Squid Game’ outfit is de populairste Halloween verkleedset dit jaar, ook in Spanje waar bij veel winkels deze rood gekleurde outfits al uitverkocht zijn. Sommige winkeleigenaren zeggen dat ze deze gekte nooit eerder gezien hebben, ook niet met ‘La Casa de Papel’.

Netflix zelf is ook begonnen met ‘Squid Game’ kleding te verkopen via DEZE WEBSITE maar daarbij gaat het voornamelijk om t-shirts met daarop afbeeldingen die met de populaire serie te maken hebben. Wat Netflix niet verkoopt zijn de in de serie gebruikte outfits. Netflix is ook niet gek want ‘Squid Game’ is de best bekeken serie ooit geworden bij Netflix.

De meest gewilde verkleedset is die van de begeleiders die bestaat uit een rode overall of jumpsuit (die heel erg aan La casa de Papel doet denken) en het daarbij horende masker met een cirkel, driehoek of vierkant. Uiteraard zijn ook de andere maskers populair zoals die van de frontman die op een gezicht lijkt en het groene trainingspak met verschillende nummers dat in de serie te zien is. 

Het gaat om een Zuid-Koreaanse serie die wereldwijd sinds 17 september 2021 bij Netflix wordt uitgezonden en voor een enorme rage heeft gezorgd. Het is de meest bekeken Netflix-serie ooit en er is een ‘Squid Game’ gekte ontstaan. Er is pas een seizoen te zien bestaande uit 9 afleveringen. Het verhaal is als volgt:

Een mysterieuze uitnodiging om mee te doen aan het spel wordt verstuurd naar mensen in gevaar die dringend geld nodig hebben. 456 deelnemers uit alle lagen van de bevolking worden opgesloten in een geheime locatie waar ze spelletjes spelen om 45,6 miljard won te winnen. Elk spel is een Koreaans traditioneel kinderspel zoals ‘Rood Licht, Groen Licht’, maar de consequentie van verliezen is de dood. Wie zal de winnaar zijn, en wat is het doel achter dit spel?

Het concept als geheel is erop gericht om met elk spel de spelers te vernederen en zo de geheime organisatie achter het inktvisspel van vermaak te voorzien, over de ruggen van de deelnemers. Nieuwe spelers worden het spel in gelokt met een potje ddakji en de belofte hier veel geld mee te kunnen winnen. Eenmaal in het spel bestaat het inktvisspel uit zes spellen.

Meld je aan en ontvang elke dag het actuele Spanje nieuws in je email inbox.

Verantwoordelijke: Remco Stoffer Doel: Informatie over nieuwsbrieven en promoties via e-mail beheren en verzenden. Legitimatie: Toestemming van de belanghebbende. Ontvangers: De gegevens die u verstrekt bevinden zich op de servers van MailChimp, onze e-mailmarketingprovider. Rechten: U kunt te allen tijde uw rechten op toegang, rectificatie, verwijdering, oppositie en andere wettelijk vastgestelde rechten uitoefenen via e-mail info@spanjevandaag.com Aanvullende informatie: U vindt meer informatie in ons privacybeleid.

Responsable: Remco Stoffer Finalidad: Gestionar y enviar información de boletines y promociones a través de correo electrónico. Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Los datos que me facilites serán ubicados en los servidores de MailChimp, mi proveedor de email marketing. Derechos: Puedes ejercitar en cualquier momento tus derechos de acceso, rectificación, supresión, oposición y demás derechos legalmente establecidos a través del email info@spanjevandaag.com Información adicional: Encontrarás más información en la política de privacidad.