Grand Island Public School Board kandidaten geprofileerd: deel 1

2022-10-02 10:13:08 By : Ms. Angela Zhang

Abonneer u op onze Daily Headlines-nieuwsbrief.Grand Island Public Schools Kneale administratie gebouw teken.Hoewel de schoolbestuursverkiezingen van Grand Island Public Schools en Northwest Public Schools District 82 pas op de stemming verschijnen tot de algemene verkiezingen in november, heeft de Grand Island Independent vragen gesteld aan alle kandidaten in beide districten.In deze tweedelige serie reageren kandidaten voor de Board of Education van GIPS op de gestelde vragen.Dit, de eerste aflevering, zal de kandidaten in GIPS Ward B profileren die op tijd hebben gereageerd om te worden geprofileerd.In alle districten en wijken zijn degenen die de vragenlijsten niet binnen de deadline hebben beantwoord of ervoor hebben gekozen dit niet te doen:Northwest Public Schools District 82: Dan Leiser, Zach Mader, Robin L. Schutt, Bill Buettner.Grand Island openbare scholen: Dan Brosz;John D. Pedrosa, Jr.;Terry A. Bruin;Carlos A. Barcenas, Jr.Grand Island Public Schools kandidaten voor Board of Education - Ward B“Ik ben de ouder van drie kinderen in het GIPS-systeem.Mijn vrouw en ik hebben bijna 20 jaar van Grand Island een thuis gemaakt.Toen ik hier als volwassene kwam wonen, ging ik naar het Central Community College en de Doane University in College Park, dus ik weet hoe belangrijk goed onderwijs is voor deze gemeenschap.Dat onderwijs begint in het openbare schoolsysteem.“Professioneel heb ik een achtergrond in het bankwezen en een paar jaar in auditing, dus ik zal het bestuur een sterk financieel inzicht geven.Ik ben ook geen onbekende in het dienen van de gemeenschap.Als afgestudeerde van Leadership Tomorrow (Go Class 31!), heb ik in verschillende besturen en commissies gediend, waaronder als penningmeester voor Citizen Advocacy, Inc., en in het bestuur van de Overland Trails Council van de Boy Scouts of America.Ik heb ook in verschillende schooldistrictscommissies gezeten, waaronder de ouderadviesraad, de selecte financiële commissie en de public relations-commissie.Wat motiveerde je om voor een zetel in het bestuur te gaan?“Mijn wens in het bestuur is om een ​​stem te zijn voor andere ouders.Toen ik opgroeide, werkte mijn vader in een fabriek en mijn moeder werkte verschillende diensten in een supermarkt.Er was niet altijd veel tijd voor hen om te stoppen met wat ze aan het doen waren voor ouder-leraarconferenties of schooltoneelstukken, maar ze deden nog steeds geweldig werk.“In mijn eigen professionele carrière hebben zowel mijn vrouw als ik het geluk gehad om banen te hebben die ons die flexibiliteit geven.We kunnen 's middags vergaderingen met leraren bijwonen, die volleybalwedstrijden van groep 8 bijwonen die om 16.00 uur beginnen, en vergeten huiswerkopdrachten tot in de klas uitvoeren.Maar als ik terugdenk aan mijn kindertijd en als ik kijk naar de fabrieksarbeiders en ploegenarbeiders in Grand Island, besef ik dat niet elke ouder dezelfde flexibiliteit heeft.Ik wil niet dat die ouders geen stem hebben in de opvoeding van hun kinderen.“In mijn korte tijd in het bestuur, voorafgaand aan en tijdens mijn betrokkenheid bij de PR-commissie, heb ik gepleit voor meer mogelijkheden voor ouders om betrokken te zijn en een stem te hebben buiten kantooruren, en zal dat blijven doen, als gekozen."Wat is de grootste uitdaging voor studenten en gezinnen in het Grand Island Public Schools District?“Vandaag zou ik zeggen dat het grootste probleem verdeeldheid is.Er zijn veel problemen waar het district mee te maken heeft: personeelstekorten, staatsfinanciering en hoe we onze gebouwen het beste kunnen beheren, zijn enkele van de meest populaire om op te wijzen.Deze problemen zijn echter niet uniek voor Grand Island en ook niet voor onze tijd.“Wat wel uniek lijkt, is de wens om met de vinger te wijzen en tegen een probleem te schreeuwen in plaats van erin te springen en een helpende hand te bieden.Geen van deze problemen is onoverkomelijk als we als gemeenschap samenkomen en ze direct aanpakken, in de overtuiging dat onze buren aan de overkant van de straat en aan de andere kant van de stad al onze belangen voor ogen hebben.We willen allemaal het beste voor onze kinderen, en dat kan alleen door samen te werken.”Wat is iets dat je hebt meegemaakt of bereikt dat je zou helpen om impact te maken op het schoolbestuur?“Ik ben opgegroeid in een stad buiten Nebraska en ben begin twintig naar Grand Island verhuisd, dus ik had niet het voorrecht om naar Grand Island Public Schools te gaan, maar ik ben het product van openbaar onderwijs.Nadat ik naar Grand Island was verhuisd en het mijn thuis had gemaakt, ging ik als volwassene naar het Central Community College en daarna naar de Doane University in College Park.Ik zal iedereen die erom vraagt ​​vertellen dat ik denk dat het voortzetten van je opleiding nadat je je gezin en je carrière bent begonnen, een van de meest uitdagende dingen is die iemand kan kiezen om te doen.Maar het liet me zien hoe belangrijk onderwijs is voor onze gemeenschap.Daarom ben ik blij dat GIPS actief samenwerkt met CCC en andere hogescholen om onze middelbare scholieren kansen te bieden voor studiepunten.Dit geeft onze studenten een geweldige voorsprong als ze afstuderen.“Natuurlijk is er een andere kant van de vergelijking die niet vaak zoveel aandacht krijgt: studenten die niet naar de universiteit gaan en in plaats daarvan meteen aan de slag gaan.Het jaar dat ik als onderdeel van Leadership Tomorrow doorbracht, heeft mijn ogen echt geopend voor een kant van Grand Island die ik niet elke dag ervaar.Rondleidingen door JBS, Case IH en Artsen zonder Grenzen York Stormor hebben me allemaal laten zien hoeveel vaardigheden veel van deze banen vereisen.Nogmaals, ik ben onder de indruk van de inspanningen van GIPS om praktisch, hands-on onderwijs te bieden dat direct van toepassing is op deze banen die zo belangrijk zijn voor onze gemeenschap.”Wie, en waarom, zou de meeste zeggenschap moeten hebben in het beleid met betrekking tot wat er wordt onderwezen in GIPS-klaslokalen: beheerders/leraren, ouders, plaatselijke schoolbestuur of de Nebraska Board of Education?“Als ouder ben ik de grootste expert op het gebied van mijn kinderen.Ik weet wat ze leuk vinden en niet, ik weet wat hen ontspant en wat hen stress geeft, ik weet wat hen drijft.Ik heb jaren en jaren ervaring met het opvoeden van mijn kinderen.Maar onze leraren brengen jaren door in klaslokalen om te leren hoe ze les moeten geven, en hebben vervolgens jaren en jaren ervaring in het lesgeven van niet alleen mijn kinderen, maar tientallen – honderden, zelfs – andere kinderen.Onze beheerders hebben die ervaring plus jaren en jaren ervaring in het leiden en onderwijzen van die leraren.En schoolbesturen – zowel op lokaal als op staatsniveau – hebben jarenlange ervaring en middelen bij de hand om te begeleiden en beslissingen te nemen.Ze moeten allemaal samenwerken om de beste beslissingen te nemen voor het lesgeven aan alle studenten op Grand Island.“Dus hoewel ik zal zeggen dat ouders absoluut een stem moeten hebben in wat er op onze scholen gebeurt, is dat niet bedoeld om de stem van de leraren, het bestuur of de besturen weg te nemen.In plaats daarvan moeten we een omgeving creëren waarin deze verschillende stemmen en ervaringen allemaal samen kunnen komen en elkaar kunnen ondersteunen, waarbij we ons gehoord en gewaardeerd en gerespecteerd voelen door iedereen, zelfs als beslissingen misschien niet onze kant op gaan.Wat we niet kunnen doen, is andere stemmen laten overstemmen door de luidste of meest bevoorrechte stemmen in de kamer.“Een groot deel van het horen van die stemmen is het vinden van nieuwe en impactvolle manieren om onze docenten en studenten te ondersteunen.Wat ze de afgelopen twee jaar hebben meegemaakt, is niets minder dan een complete omwenteling van de structuren, routines en ondersteuning waaraan ze gewend waren.Als lid van de schooldirectie zal ik consequent zoeken naar manieren om te luisteren naar, aan te moedigen en te ondersteunen bij die ouders, leerkrachten en leerlingen die het gevoel hebben dat ze geen stem hebben.”“Ik heb mijn masterdiploma behaald bij Kearney.Ik heb 32 jaar kunstles gegeven bij Walnut in Grand Island.Daarvoor gaf ik een half jaar les op een middelbare school in Washington, DC en vijf jaar in Wichita, Kansas Public Schools – drie op een middelbare school en twee op de middelbare school.“Ik heb meer dan 10 jaar dienst in een staatscommissie: Teacher Education and School Accreditation Committee (TESAC).Ik heb in teams gezeten die accreditatie hebben verleend aan alle hogescholen in Nebraska.Ik heb ook lerarenopleidingen geaccrediteerd voor een nationale accreditatiedienst aan negen universiteiten en hogescholen in het Midwesten.Wat motiveerde je om voor een zetel in het bestuur te gaan?“Ik ben al jaren geïnteresseerd in het werken voor GIPS als bestuurslid, maar vanwege mijn reiswensen had ik het gevoel dat ik worstelde met de hoeveelheid tijd die nodig was om goed werk te leveren.Onlangs ben ik door verschillende mensen gevraagd om mee te doen en ik geloof dat ik nu de tijd kan geven die nodig is en ben nog steeds erg geïnteresseerd om de gemeenschap op deze manier te dienen.”Wat is de grootste uitdaging voor studenten en gezinnen in het GIPS-district?“Ik geloof dat de grootste uitdaging voor studenten en gezinnen in Grand Island is om te gaan met de vele zorgen die onze huidige levenssituatie met zich meebrengt.Logisch denken en informatie verwerken is altijd een uitdaging en deze vaardigheden in ons voordeel gebruiken is altijd onze grootste uitdaging.De discipline die nodig is om dit te leren, komt voort uit de serieuze persoonlijke discipline die studenten ook moeten verwerven.Als er problemen zijn, moeten deze onmiddellijk en openlijk worden aangepakt zodra ze zich voordoen.Onze grote uitdaging is om kinderen kritisch te leren denken.”Wat is iets dat je hebt meegemaakt of bereikt dat je zou helpen om impact te maken op het schoolbestuur?“Mijn ervaringen met lesgeven, wereldreizen en de denkprocessen die ik in de loop der jaren heb ontwikkeld om problemen in mijn eigen leven op te lossen, zijn wat ik naar het bestuur kan brengen.Ik vind het belangrijk om een ​​probleem te bedenken door alle middelen te gebruiken.In dit geval zijn dat wij allemaal: ouders, leerkrachten, bestuurders en leerlingen.En niet alleen de brave kinderen.We moeten allemaal samenwerken om Grand Island-studenten toegang te geven tot het best mogelijke onderwijs.”Wie en waarom zou de meeste zeggenschap moeten hebben in het beleid met betrekking tot wat er wordt onderwezen in GIPS-klaslokalen: beheerders/leraren, ouders, plaatselijke schoolbestuur of de Nebraska State Board of Education?“Nogmaals, ik vind dat we allemaal moeten samenwerken om de best mogelijke onderwijsresultaten voor Grand Island-studenten te creëren.Het mag geen kwestie zijn van 'wie' de meeste zeggenschap heeft over schoolzaken.We moeten alle spelers eren, maar ze moeten ook serieus meedoen, openstaan ​​voor ideeën en verstandig, met het oog op de toekomst, kiezen tussen de gepresenteerde ideeën.Controverse is een goede zaak als het verstandig wordt gebruikt."We hebben de expertise en ideeën nodig die worden gegenereerd door mensen die oprecht in het leerproces zijn geïnvesteerd en niet bang zijn om ideeën te delen."Abonneer u op onze Daily Headlines-nieuwsbrief.Roger Welsch, Nebraska's beroemdste humorist en verhalenverteller en een prominente inheemse activist, stierf vrijdag in zijn huis in de buurt van Dannebrog.Hij was 85.Het onderstation wordt een plek waar GIPD-officieren 's nachts kunnen komen werken en zal ook dienen als toegangspunt voor de gemeenschap."Zijn overlijden laat een gat in ons hart achter", zegt Gale Pemberton, een oude vriend die nu in St. Paul woont.“Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.Zijn passie voor Nebraska en de Pawnee was onmetelijk.”Het gebied van de crash is ongeveer een mijl van de Buffalo-Hall County lijn.De parade van dit jaar omvatte 96 fanfares, waaronder drie collegebands, 97 praalwagens en 18 deelnemers aan een verkiezing.Meerdere mensen raakten gewond nadat dinsdagmiddag een schoolbus en een vrachtwagen met oplegger op elkaar botsten in het landelijke Chase County in de buurt van Champion, in het zuidwesten van…Uit de column van Rick: Ik kan je pijn nog steeds voelen.In de herfst van 1973 stopte ik alles wat ik bezat achter in een Ford pick-up uit '52 en vertrok vanuit mijn geboorteplaats Norfolk naar Arizona.Ik denk dat ik ongeveer $ 50 op mijn naam had staan.Mensenhandel is niet hoe het wordt getoond in films en op tv, zei GIPD misdaadanalist Jessica Hoback op het evenement van woensdag.Grand Island Public Schools Kneale administratie gebouw teken.Ontvang het laatste nieuws rechtstreeks naar uw apparaat.